HOE WERKT HET?

Hygiëne is een groot goed, al is nog niet iedereen zich daar bewust van, getuige de geurtjes die je in een gemiddelde bus of trein tegemoet waaien. Ook menig openbaar gebouw meurt als een open riool. Tijd dus voor een publieke campagne om onze landgenoten te bewegen iets minder te stinken! Maar wie gaat die campagne betalen?

Stel dat de Nederlandse bevolking 1 keer vaker per week onder de douche stapt. Dat zijn minstens 10 miljoen volwassenen x gemiddeld 52 weken = 520 miljoen extra douchebeurten per jaar. Daar valt een hoop geld aan te verdienen!

520 extra douchebeurten betekenen namelijk dat er:

  • meer water, gas en elektra verkocht wordt (door wie?)
  • meer badhanddoeken verkocht wordt (door wie?)
  • meer shampoo en conditioners verkocht worden (door wie?)
  • meer badjassen verkocht worden (door wie?)
  • meer updates van badmeubilair verkocht worden (door wie?)
  • etc. etc. etc. etc…..

Vind jij het dan gek dat de sponsors voor die publiekscampagne uit zichzelf in de rij staan te dringen? Vind jij het dan gek dat die sponsors niet eens willen wachten op zo’n campagne, maar er zelf alvast een beginnen. Waarom dacht je dat al die reclame wordt gemaakt?

Zo werkt het dus! Maar het leuke is: je hoeft er zelf niet aan mee te werken als je dat niet wil!

Tenzij…..

  • je bij een energiemaatschappij werkt
  • je bij een textielfabriek werkt die badhanddoeken maakt
  • je bij een chemisch bedrijf werkt die shampoo etc. maakt
  • je bij een badkamerspecialist werkt
  • je bij een aannemer werkt
  • je bij een loodgieter werkt
  • je bij een wooninrichter werkt
  • etc.etc.etc.etc……..
  • of… je als belastingbetaler blij bent met alle extra belasting die via (bijv. de BTW, of de  energiebelasting, of de omzetbelasting, of de loonbelasting etc.) wordt binnengehaald.

Kortom: zo werk het!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.